måndag 20 augusti 2012


Vackra Ölandstok och ljuv Begonia
så här fint blommar Ölandstoken hos min bror och svägerska den gör sig så bra mot husväggens färg .Det är nog den allra vackraste färgen på dessa buskar tycker jag, för den lyser upp och ser ut som små solar när den blommar.Den vackra Begonian skäms inte heller för sig även den passar bra mot husets vägg och  jag tror att den är vald med omsorg.Frågan är nu hur man ska göra för att ha kvar den till en annan sommar kanske någon som vet?Den är även fin att ha på en piedestal i stället för att hänga den i ampel som ni ser här.
I dag har vi haft åter en fin dag med sol,jag har gjort en promenad i skogen sedan bestyren inomhus var klara.Under promenaden så kom jag över ett område som hade kart av lingon dem kommer jag att hålla ögonen på för jag har inga lingon alls kvar.Jag är den enda som gillar dessa bär så jag behöver inte så många liter.
Jag önskar alla en fortsatt bra dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar