tisdag 7 augusti 2012

Nu blommar det för fullt i trädgården även om en del har gjort bort sitt så träder andra in och fortsätter festen.Det gäller att tänka på att sommaren inte håller på för evigt utan att hösten inträder inom kort och även då vill man ju att det blommar.Här finns det Flox,Fackelblomste,Blå bolltistel och Kärleksört bland annat som kommer  under den perioden.
Just nu så blommar vår Kaprifol och man måste alltid gå förbi och lukta på dess blommor den har en doft som liknar vanilj en aning i varje fall så doftar den ljuvligt.Jag är nu alltid glad över att den blommar igen för jag har ju fått vänta i flera år.
Grönlilja som jag har haft i vår rabatt nu ett par år den verkar trivas.Det kanske inte är den mest färggranna växten men den är lite exotisk i mina ögon det är inte så många som har den har jag sett när jag varit på trädgårdsvisningar.
I går var det en  otroligt härlig dag jag bara njöt av att få vara i trädgården och göra vissa omplanteringar, det var inga mygg eller flugor som störde mig med andra ord en helt underbar trädgårdsdag.I dag har vi en mulen dag så jag ska göra vissa arbeten inomhus men det blir åtminstone en skogspromenad efter lunch och det är ju alltid lika härligt.
Ha det så bra alla som tittar in

2 kommentarer:

  1. Så mycket vackert i dina rabatter. Och inte ett ogräs så långt ögat når!
    Grönliljan verkar spännande och är något jag aldrig har hört talas om.

    SvaraRadera
  2. Ja jag har mycket ögonfröjd varje dag att titta på, men nog finns det ogräs alltid man behöver bara vara lite lat ett antal dagar så då kommer det.Men för mig är det balsam för själen att plocka ogräs en stund så då går det ganska bra.Liljan har jag för flera år sedan då jag hade sett den hos någon och tyckte den var originell.

    SvaraRadera