fredag 10 augusti 2012

En fin bukett
av Toppklocka  plockade jag  med mig, den är från vårt sommartorp där har den fått sprida ut sig då den passar på ett sådant ställe för det är ju en gammal torparväxt.I dag ska jag till en väninna  och uppvakta henne på hennes födelsedag med paket och det blir ju förstås även en blombukett.
I morse när jag vaknade så kände jag att en förkylning var i antågande men jag har preparerat mig med Vitlök på en smörgås och då har det börjat klinga av.Jag har ju hört att de har gjort en studie angående Vitlökens verkan vid en förkylning.I studien visade det sig att den har effekt om man använder vitlök alldeles i början  av förkylningen just innan den brutit ut för vitlöken är ju antiseptisk och man bryter  då bakteriernas bana.Så nu kan jag gå på kalas även om jag doftar Vitlök.Senare i kväll så ska vi skjutsa dottern till flyget hon ska till sin kärlek i Stockholm.
Solen skiner och det är en härlig sensommardag.
Ha det gott alla som hälsar på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar