fredag 17 augusti 2012


Inslag av silver
att ha en del växter med gråa toner gör att det ser ut som om man har silver i rabatterna det framhäver även andra växter bättre.Här har jag Lammöron tillsammans med ett Fackelblomster som är i  en låg variant och Funcia  som blir ett fint arrangemang och att sedan rosen i bakgrunden som är  i den rosa  färgskalan stör inte heller bilden.
Purpurklätt som den heter växten med rosa blommor och gråa blad är en tvåårig växt som fröar av sig så jag hoppas att det ska bli flera av denna som jag kan ha i flera rabatter i framtiden.Växten har jag fått av min granne i sommar, vi brukar ibland byta växter med varandra något som är en bra grej att göra.
I dag så skiner solen  åter det har den gjort hela veckan och jag har njutit varenda minut  kan jag säga nu när äntligen sommaren kommit.Jag tror däremot att den nu kommer att försvinna för åskan är i antågande och då brukar det hända saker med temperaturen.I dag ska jag på visit till min väninna i Kåge vilket ska bli trevligt.
Ha det som allra bäst

2 kommentarer:

  1. Maggan följer dig, gillar dina bilder. Hittade ett sånt roligt citat en dag, jag föll pladask för det.Det passar dig så bra.

    "De flesta jag känner oroar sig i onödan. Sådan är inte jag. Jag gläder mig i onödan. Jag tycker det är mycket roligare!" Kristina Lugn
    Visst är det klokt sagt?
    Vi brukar ju gilla ungefär samma klokord. kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hon är bra kul Krisitna och jag håller fullständigt med om det.

    SvaraRadera