måndag 13 augusti 2012


Tänkte berätta om trädgårdsresan vi gjorde förra helgen då vi besökte två trädgårdar i Blåviksjön det var hos två systrar som hade varsin vacker trädgård att visa upp.Båda hade blivit änkor och de berättade hur bra det hade varit för dem att pyssla i trädgården när de hade fått sorg.
Här på bilden så är det vit Toppklocka som är i framkant bland annat och en hel del andra växter som jag inte vet namnet på.Vackert arrangemang var den gula rabatten med penningblad och en annan gulstenpartiväxt bredvid den mysiga träbron och en stor sten var en mycket behaglig komposition

Här blommar det en väldigt vacker Pion tillsammans med Stormhattar och en del andra växter.När vi åter satt i bussen för att resa hemåt så var det en i sällskapet som hade fått frön av en Malva som hade en vacker lila kulört som hon snällt delade med sig av.Tyvärr har jag missat att ta ett foto av just den men jag hoppas naturligtvis att den ska börja blomma här hos mig någon gång i framtiden och då får jag visa bild då, så hav tröst..
Jag kommer troligtvis att visa Er fler bilder från dessa trädgårdar någon annan gång en sak är dock säker man fick en  hel del förslag på idéer som man tog med sig.
I dag har jag varit ut på promenad med min granne sedan gick vi till mig och fikade vi har haft en riktigt fin sommardag.
Ha det så gott

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket jobb det ligger bakom dessa prydliga trädgårdar. Det är annat det än min vildvuxna. Men den glädjer mig med det den har att bjuda på även om det är långt ifrån dessa visningsträdgårdar som det är så trevligt att besöka.

    SvaraRadera
  2. Att trädgården skänker en glädje är nog det viktigaste för det får en att må så bra,om man sedan får till det estetiskt så är det bara en bonus.Att se andras trädgårdar ger en alltid lite extra energi och så kan man ju knycka någon bra ide.

    SvaraRadera