torsdag 9 augusti 2012


Två av mina ogräsblommor
Knölklocka den vill inte så många ha i sina rabatter för de sprider sig med underjordiska löpare och är inte så lätt att utrota .Tittar man lite  närmare på den så är den ganska så vacker med sina blåa klockor på sin stängel. Man kan ju plantera den i en kruka och gräva ner den i jorden så blir det mer problematiskt att sprida sig.I denna rabatt ska den kanske inte få vara kvar jag har tänkt att sätta dit en Astilbe i stället.
Det andra ogräset som jag också gillar är Åkervinda med sina rosa klockor även den av  en aggressiv karaktär.Den har jag lite överallt den har jag planterat med vett och vilja.På en del ställen kommer nog den att ge mig besvär men den är otroligt lätt att rycka bort så det blir nog inte så svårt annars kan man göra med den som med klockan man planterar den i en kruka i backen.
I dag har vi haft sol men luften är lite sval men det är  ett härligt väder när man ska röra på sig jag har både gjort en promenad men även arbetat i trädgården.
Ha en härlig eftermiddag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar