måndag 27 augusti 2012

Jag har varit och köpt snödroppar för jag tänker redan på våren och har nu planterat dem vid vår groventre.De  har funnits i tanken i flera år  att inköpa dessa fina blomster för de kommer ju redan medan snön ligger kvar vilket är trevligt när våren är i antågande.Jag har även flyttat närmare infarten andra vårblommor som jag vill ska visa sig när det hela börjar.
Något som jag har gjort är torkat fönsterna i köket och bytt gardiner och gjort det lite mysigare.Grejen är även den att när mörkret faller på kvällen så har vi ganska så mycket insyn från vägen och då känns det mera bekvämt att sätta upp längder.Jag ska inte sticka under stol med att jag även tycker om att pyssla om inomhus och göra det lite mysigt nu blir det även att ta fram lite små lampor och tända några ljus.
Blommorna i fönstret de blommar fortfarande vilket de har gjort hela sommaren tala om fantastiska växter.
I går kväll hade vi turen att bli bortbjudna till grannen på middag vi blev bjudna på en god Paj och en god efterrätt.Efter middagen så skulle vi i väg och hämta dottern från flyget men det visade sig bli rätt sent innan hon landade, för det hade varit ett åskoväder i Stockholm så planet kom inte förrän 23.50.Huvudsaken var att alla resenärer fick en bra flygtur det hade inte varit särskilt kul att flyga genom ett åskmoln.
Här hemma regnade det ganska så mycket men i dag så har vi bara mulet än så länge.
Ha en bra dag

2 kommentarer:

  1. Jag hörde på nyheterna i går att ett plan till Lule och ett till Ume hade fått vända därför att dom träffats av blixten, så det var nog bra att domhöll kvar dotterns flyg.

    Dom har ju gått ut med varningar för att det skulle kunna komma upp till 60 mm regn hör i dag, men än har vi bara fått 20, och det räcker så tycker jag. Dagen är dock inte slut ännu, regnet kan ju vara försenat.

    Snyggt och fint i dina köksfönster har du. Man kanske skulle försöka göra en insats när regnvädret är över och innan lingonsäsongen startar. Har du köksfönsten ut mot vägen som går igenom Drängsmark, lönar det sig att spana efter blommiga gardiner närman kör igenom där?

    SvaraRadera
  2. Jag bor inte vid stora vägen genom byn utan på en sidogata nära fotbollsplanen, men jag känner tydligt hur det vibrerar i huset när tunga lastbilar kör genom byn.Här har vi bara fått 10 mm regn än så länge men det regnar i etapper så nog blir det säkert mera.

    SvaraRadera