tisdag 28 augusti 2012


I trädgården så växer och blommar för fullt vit Astilbe .De är så vackra med sitt skira växtsätt, denna planta har jag fått av en kusin till min man och jag har även delat på den för att sätta i en annan rabatt så den blommar  nu på två ställen lika fint.
Den med rosa kulört är även den vacker den har jag fått av min före detta arbetskamrat Carin och den kommer säkert i sinom tid att bli lika stor som den vita.Jag har ju varit och köpt även en röd så nu hoppas jag att den ska bli lika fin som de övriga .
Denna röda Astilbe växer och är så här vacker hos min väninna den är verkligen färggrann med sina röda plymer.
Nu har regnet upphört och det är ganska härligt ute.Jag har gjort en härlig långpromenad genom skogen och träffade barn som var från skolan och gick en tipsrunda med frågor som de skulle besvara.Jag träffade även en bekant som jag stod länge och pratade med.Det syns att det har regnat ordentligt för det stod vatten på vissa ställen efter elljusspåret som jag gick.
Ha en trevlig fortsättning på dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar