torsdag 30 augusti 2012




Lingon och Äppelchips
 i dag har det varit en perfekt dag för att vara i skogen och plocka bär.Jag var ju i stort behov av lingon och hade sett att det fanns i närheten där jag bor men de måste ju få mogna till sig vilket de nu har gjort. Det fanns en hel del bär där och jag fick i hop tre liter så nu klarar jag mig för det är mest bara jag som tycker om lingonsylt.Det är ganska så typiskt att när hinken är full då ser man bär överallt och i dag var inget undantag så därför så fick det bli några vändor till skogen och det finns ändå kvar bär där.
I morse så satte jag ugnen på 75 grader för att göra Äppelchips jag hade sett ett recept i Drömhem&Trädgård och tänkte att jag måste ju prova och här får Ni receptet jag tycker att de blev ett bra resultat.
Man hyvlar äpplena i tunna skivor sedan lägger man dem på en bakpappersklädd plåt och låter det torka i ugnen några timmar  man låter ugnsluckan vara på glänt.Chipsen är klara när man kan bryta itu dem.
I dag har vi haft ca femton grader varmt och solen har till och med lyst här på eftermiddagen en riktigt härlig dag.
Ha en fortsatt bra eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar