Lite ögonfröjd
Här hos oss just nu så står sommartemperaturerna lite och väntar och det gör även trädgården lite grann.Jag upplever att förra sommaren när vi hade härlig sommarvärme så blommade det otroligt mycket.
Än så länge så har vi drygt 20 grader och när solen skiner så är det en härlig temperatur men 25 grader vore toppen men vi ska nog få det så småningom och då kommer nog blomningen i gång i trädgården tror jag.
Här har jag en trevlig växt som heter blodfingerört och bladen ser ut som jordgubbsblad och den blommar så här fint med röda blommor.
Rodgresian blommar även den med sina oansenliga blommor men den är ju så fin med sina vackra blad och här tillsammans med en vacker funcia .Praktbetonica är en favoritväxt nu blommar den för fullt och den är ju fin varje sommar den har ju även så vackra blad så den förgyller tillvaron hela sommaren lång.Det vackra Samurajhjärtat blommar även just nu och den är alltid lika fin.Under vintern så har många växter dött då det har varit så mycket tjäle så därför så är man glad över att ändå en hel del växter har överlevt.Min underbara Flammentanz har tyvärr gjort det och den var ju så fin förra sommaren har väl aldrig tidigare blommat uppefter hela rosen bågen som den blommade uppefter.Verkligen så synd nu blir det ingen fler klätterros jag har köpt en Kaprifol i stället den doftar ju så gott.
Tacka vet ja dessa Aklejor som levererar varje sommar och jag gillar dem mer och mer de är verkliga skönheter och så tacksamma.De kommer i olika färger här har jag en som är rosa och hur fin som helst.De buskrosor som vi har i vår trädgård de har överlevt allihopa och det är jag evigt tacksam för och de blommar och är så vackra.Här är det Hansa rosen som finns vid vårt sommarhus som nyss har slagit ut sina vackra blommor.Det var lite grann om hur jag har det här uppe hos mig i norra delarna av Sverige.nu ska vi få lite varmare för varje dag och jag tycker att det känns alldeles utmärkt jag vill inte heller ha 30 graders värme.Ha det nu så bra alla som tittar in på min sida.








































