torsdag 23 augusti 2012


 Två fina krukväxter
Min Lönn med blommor på har vuxit alldeles otroligt i sommar,den når mer än på mitten av fönstret och den blommar så fint, jag satte om den i våras och det har gjort den gott jag har själv drivit opp den från frö. Blomsterlönnen är en otroligt gammal växt den fanns i hemmen för länge sedan, jag minns tydligt hur vi hade sådana växter i burspråkets fönster på ålderdomshemmet Sörgårda där jag en gång i tiden arbetade.Jag vet ju att den blir rätt så stor så jag får väl ställa den på en pidestal och glädja mig åt att den trivs så bra här hos oss och njuta av dess vackra klockor.
Den andra växten har även den blivit stor och knoppar har den haft under en lång tid.Det var så spännande att få se den slå ut för jag har fått den av Carin som jag jobbade med och jag har ingen aning om vad den heter.Den har ludna blad så det kanske är någon släkting till Begonia vem vet?
I dag har vi en mulen dag och det har duggregnat en stund men vad gör det i morgon skulle det bli sol såg jag hoppas på det.I afton ska jag till stan och proviantera och besöka en frisör det håller på att behövas.
Ha det riktigt bra alla som hälsar på

2 kommentarer:

  1. Narrhuva Maggan, du har en orange också tror jag. Om du minns när vi var på kurs på Skeria./Carin

    SvaraRadera
  2. Jaså, heter även denna så.Jo den jag fick på kursen den lever vidare och har nyss blommat den har ju så vackra blad.Tack för att jag fick namnet då behöver jag inte fundera vidare på det.

    SvaraRadera