tisdag 30 oktober 2012

Den gran som vi hämtade i helgen har nu antagit en vit färg efter den snö som har fallit särskilt under natten.I dag så blir det att plocka fram snöskoveln och ta bort den snö som fallit det får bli mitt motionspass i dag.Nu utlovas regn vid kusten vilket jag inte välkomnar det innebär extra halkigt på våra vägar det får hellre bli minusgrader det innebär ju att snökristallerna blir något lättare.Nu när snön har fallit så är det så otroligt vackert utanför stugknuten och i går när jag var ut på promenad så lyste solen så fint så då gick jag en lite längre tur för att det var så härligt.Tänk att vi snart har passerat Oktober och är inom kort inne i November vi närmar oss med stormsteg min favorit högtid Julen men främst Advent som är så otroligt mysig.


I dag på morgonen så har jag roat mig med att pyssla med pinnar som jag hittat i skogen dem har jag klippt med sekatör i lagom stora bitar och sedan målat  och när färgen torkat så limmade jag med min lim pistol och då har jag fått en lykta.Jag har en glaslykta inuti som jag lagt grov salt i för att eliminera risken att det ska bli för varmt men nog tycker jag allt att den blev riktigt mysig av enkla medel.När vi var och helghandlade sist så hade dom i butiken plockat fram en hel del julsaker och då fick jag inspiration att börja måla julkort så nu sitter jag även med det på eftermiddagen och lyssnar på en bok.
Med detta får jag önska alla en bra dag




2 kommentarer:

  1. Nog var det halkigt alltid på vägarna i dag när vi körde Norrlångträsk - Byske, fram och åter. Första resan var spännande eftersom bara ena väghalvan var plogad. Ju närmare Byske vi kom desto moddigare blev det. På hemvägen några timmar senare var vägen som en skridskobana,i alla fall första halvan, sen blev det mer likt snö ju närmare hemmåt vi kom.
    Jag kan avundas alla duktiga pysslare för själv är jag en urusel sådan. Dessutom är julen en helg som jag in i det längsta ignorerar. För min del får den gärna vara. Därmed inte sagt att jag inte tycker det är mysigt att samla familjemedlemmarna under ett tak, se barnen glädjas åt julklappar och äta gott. Det blir bara för mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har vi en årstid som kan vara besvärlig just nu så är det såphalt ute då det har regnat på snön.
      Jag har nog blivit präglad av min uppväxt eller så ligger det i generna för min mamma kände samma sak för Julen vår dotter likaså.Kommersen runt den i dag är jag inte förtjust i alls utan jag tycker att syftet med högtiden är att man tänker på varandra lite extra och tar hand om varandra.

      Radera