onsdag 10 oktober 2012


Höstpall och jättesvampar
här har jag dekorerat en pall med mossa och ovanpå ställt en korg med granris den blev mysigt rufsig i sin utformning.Jag fick en ide när jag var på Nolia  i augusti där var det en som hade ett bord som hon hade satt vitmossa på och genast gick min kreativa hjärna i gång att detta kunde man göra på sitt eget sätt.Pallen den har jag hittat på vårt torp den har min svärfar gjort för länge sedan så den har blivit grå med tiden men det var ju det jag var ute efter att stommen skulle vara helst grå.Dekorationen har inte kostat mig mera än lite lim från limpistolen och lite energi men då har jag även haft roligt under tiden.
Dessa jättesvampar hittade jag i en kompost i skogen de var ca 20 centimeter i diameter troligen ingen matsvamp men jag blev fascinerad av dess storlek.
Nu har regnet upphört och himlen har fått en ljusare ton och allt börjar återgå till det vanliga.Det har ju varit fruktansvärt när till och med kyrkogården i Byske och E4;an översvämmats,vi ska på fredag åka i väg och  titta till våra gravar där nu när vattnet har börjat försvinna.
Jag önskar som vanligt alla en bra dag

2 kommentarer:

  1. Gomorron! Du är otroligt fantasifull. Det blev fint med pallen och mossan/Carin

    SvaraRadera
  2. Tack för det, men allt går så mycket lättare om man får se ett förslag på hur man kan göra.

    SvaraRadera