fredag 5 oktober 2012


Rosa malva och Toppklocka
dessa får bli mina inslag i den blommiga Fredagen.Malva har jag på flera ställen i trädgården jag har hämtat dem på trädgårdsträffen på försommaren och de gör mig aldrig besviken för när de sätter i gång och blommar så blommar de till långt in på hösten och det gillar man ju.
Den vita Toppklockan har jag däremot köpt för jag tycker att den är lite ovanlig för den med blå färg är ju en gammal torparväxt  och den är mera vanlig även om jag inte ser den så ofta i andras trädgårdar.
Även i dag är det en mulen dag med dimma och just dimma är inte något som jag gillar på hösten för den lägger  sig så tung över bygden och jag tycker inte att den tillför särskilt mycket positiv energi.Nu hoppas jag att det blir bättre framåt dagen för hoppas det kan man ju alltid göra.
Ha en god fortsättning på dagen.

1 kommentar:

  1. Ja Malvan är fin, har även en vit som lyser upp så fint. I år hade jag kvar Mattram som jag fått av dig. Kul att den fröar av sig och kommer året därpå igen. Ha en bra dag/Carin

    SvaraRadera