söndag 28 oktober 2012

Naturen börjar ta på sig sin vinterskrud och då blir den så vacker  med sin krispiga  yta, vi har varit till min barndoms skog och hämtat hem en gran som vi har satt upp utanför huset och om några veckor ska  vi sätta belysning i den.Under tiden vi letade den så promenerade vi omkring i skogen för att se hur mycket arbete som där finns att göra framöver och det var en hel del röjningsarbete som finns att ta tag i.Vi hörde även flera hundar som skällde på något villebråd under tiden vi vandrade omkring så det var  jakt på gång. Vi trodde att vi skulle hamna mitt upp i drevet då de kom närmare och närmare men vi klarade oss från det.I dag har vi åter tio minusgrader så det är vantar på som gäller och  vinterdressen den har redan åkt fram för drygt en vecka sedan.
  
I och med att vintern har gjort sig påmind så blir det mera inomhus pyssel och här har jag försökt mig på en liten korg med Taklök jag har plockat in dem från trädgården så vi får se hur länge de håller sig så här fina.
I dag så kanske jag ska bege mig ut en stund då  det vackra vädret lockar mig även om min hosta hela tiden gör sig påmind så det blir nog några koppar med honungsvatten men som min morfar en gång sa allt ska ha sin tid så är det även med förkylningar.
Ha en bra dag alla som tittar in



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar