fredag 26 oktober 2012

Blommig Fredag - energi är temat i dag och då finns det mycket att plocka fram som ger mig energi .Det är bland annat vår trädgård där får jag energi under våren och ända fram tills dess att snön kommer.När sedan den mörka vintern anländer så får man ju sitta ner med trädgårdslektyr och drömma sig in i framtiden och nya projekt då får man energi på ett annat sätt.
En blå himmel vem får inte energi av den och då spelar det ingen roll vilken årstid det är frågan om.I dag har vi en  sol  som lyser på oss och på morgonen har vi haft 12 minusgrader men nu har ju solen sett till att vi har fått en gynnsammare temperatur.
Att få vandra i skogen som jag gör i stort sett varje dag det ger mig en så otrolig glädje.Där tankar jag mycket energi och sedan mår man så bra efter promenaden.Har man något problem som man funderar på så kan man oftast lösa det under sin promenad bland träden.Bra musik kan även det göra att man får extra kraft eller varför inte en bra bok.Bra relationer och goda vänner är även det en källa till bra energi.
Ha nu en fortsatt bra dag och tanka energi så mycket som Ni kan på Ert sätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar