måndag 15 oktober 2012


Rischokladkakor och en god bok
I dag skriver vi ju redan 15 Oktober tiden rusar fram likt ett snabbtåg och det gäller att hinna med.Jag har ägnat tiden på förmiddagen åt att baka och det blev bland annat dessa kakor med 150 gram smält blockchoklad och 3 dl Vårgårda ris, de är goda att inta till eftermiddagskaffet eller efter en måltid.
Jag har efter lunch i vanlig ordning varit ut på en skogspromenad även om det just då duggregnade så var det ändå härligt.Nu sitter jag och lyssnar på boken på bilden har lånat den av min bror och har snart läst ut den.Det är en härlig avkoppling att lyssna på böcker och nu väntar på mig ytterligare böcker av Stig Larsson uppläsare är Reine Brynolfsson en mycket bra uppläsare vilket är viktigt i detta sammanhang.
Hoppas att Ni har en lika härlig Måndag som jag har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar