fredag 12 oktober 2012


Rosa /röda tongångar och blommig Fredag
Den härliga rosa Pionen är ett riktigt fint blickfång och med en härlig doft dessutom.När den blommar så är vi mitt i sommaren och vissa somrar så blommar den mera än någonsin i bland med 25 blommor nästan samtidigt.Nästa sommar kommer den att få mera ljus på sig när vi har tänkt att korta ner Pilen som står intill då får vi se hur den tycker om det, jag har nämligen sett att den trivs ganska bra i skuggiga lägen.
Den röda Backnejlikan tycker jag så mycket om när den börjar blomma så blommar den ett tag framåt och inte gör det någonting att den har så fin färg heller.Ja man kan säga att vår trädgård är för mig en otroligt rikedom och ger mig så otroligt mycket glädje man glömmer allt när man får vistas i den.
I dag har vi efter lunch varit till torpet och räfsat ihop en del löv där finns det att ta av, maken har kört ihop en hel del med gräsklipparen och jag har räfsat från kanterna.Före lunch så var vi till Byske för att handla och titta till gravarna och de har klarat sig mycket bra och har inte behövt stå under vatten vilket känns bra.
Jag får önska Er en härlig eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar