fredag 19 oktober 2012

Det franska Kungsljuset har verkligen inga krav var den ska växa som här där de har placerat sig mellan stenplattorna hos min väninna jag tycker de är så fina och jag har dem i flera av våra rabatter.De fröar ju glatt av sig och då kan man ju även dela med sig av dem de är ju även tvååriga och då blir de nästan som fleråriga.

I dag har jag varit på fika hos mitt före detta arbete och blivit bjuden på varm smörgåstårta med sallad, som vanligt så är den ju jättegod.Trevligt var det även att träffa alla arbetskamrater igen.Jag har även under veckan varit på städparty och jag köpte en tvål baserad på oliver som skulle vara bra.Dessutom så fick man veta att om man använder fiberdukar så behöver man bara använda vanligt vatten att städa med  alltså behövs inga kemikalier och det ska fungera bra.Jag kommer nog att använda min såpa i fortsättningen också  för det är lite svårt att ta till sig en ny ordning på en gång.
I veckan så har jag klätt om vår soffa och då behövde jag göra nya överdrag till kuddarna som brukar ligga i den och då blev det så här  av en vit tygbit och lite spets och jag blev nöjd med resultatet.
I dag efter lunch när jag promenerade hem från vårt torp så kom solen fram för en kort stund och så härligt det var nu börjar man behöva lite av den soliga varan för det har varit mulet och trist i flera veckor. 
                                               Jag får önska Er en härlig eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar