torsdag 25 oktober 2012

 
I går kväll fick jag anledning att plocka fram våra söta blommiga muggar som vi fick i gåva till midsommar.De var så söta så jag gick och köpte några fler av dem så  nu har vi ett halvt dussin.Jag hade nämligen tjejträff med andra ord junta vi är sex stycken i vår grupp och vi har känt varandra rätt länge vid det här laget för vi har bott här i ca 25 år och jag blev med i juntan nästan på en gång.Det är trevligt med dessa träffar och vi har inte heller trissat upp några förväntningar när det gäller fika utan var och en bjuder på det den känner för och vi dricker te till.Under ett par år så var det ingen som handarbetade men det har vi så smått på nytt tagit upp även om inte alla gör det.

I bland brukar vi på våren göra en utflykt och i år så gick resan till Gummark där det finns en kursgård och har en underbar trädgård.Tyvärr så hade vi otur med vädret men vi hade stövlar och paraply med oss och vi åt lunch inne i detta mysiga gamla hus som var helrenoverat och mycket fint.
Det fanns en hel del att se i trädgården  här är det en matta av röda Bellis bland annat och man kunde även ta en promenad ner till sjön som fanns nedanför husen.Jag kan rekommendera detta ställe man kontaktar bara Skellefteå Turistbyrå för bokning.
I dag har vi än så länge mulet väder men jag hoppas att solen ändå tittar fram till slut även om jag har en förkylning dragit på mig så ska jag nog bege mig ut i alla fall.
Ha en fortsatt bra dag





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar