tisdag 23 oktober 2012

En något krispig Spetsmössa nu när den fått frost på sig så är den fortfarande fin fast på ett annorlunda sätt.Nu har vi kommit så pass långt in i Oktober att  de vackra löven har fallit till marken det är egentligen en ganska kort period som de är vackra för det behövs bara vara några minusgrader ett par nätter så är det vackra över.
En växt som gjorde mig förvånad var plantan av Ruccola sallad som jag sådde i våras den har kommit med en blomknopp så här på höstkanten det har jag aldrig varit med om förut man slutar aldrig förvånas.
I går så föll det några få snöflingor ett tag på eftermiddagen när jag var ut på min promenad men det höll inte på så länge men det var en mulen dag det har vi inte haft i dag då solen har lyst.Man börjar märka hur lågt solen tar sig upp över horisonten och inom kort så börjar det skymma redan vid klockan tre på eftermiddagen.I går efter min skogspromenad hade jag turen att bli bortbjuden på eftermiddags kaffe och det är inte så dumt att fika hos någon annan det är ju alltid så mycket godare.
Ha nu en fortsatt bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar