torsdag 1 november 2012


Min Porslinsblomma
 eller Hoya som den också kallas är en helt otrolig krukväxt för den har inga stora krav men blommar  i stort sett hela tiden och den blir bara finare med åren.Jag fick  en stickling  för flera år sedan av en arbetskamrat och den har bara växt vidare och glatt mig.Det enda som är mindre bra med den är att det droppar ett klibbigt sekret från  själva blomman  så det gäller att se till så den står på rätt plats så man kan torka upp det.
I dag vänder vi blad i almanackan då det är den första November en månad som jag egentligen inte gillar då jag tycker att den är bra trist och i synnerhet just nu då det är dimmigt och blött ute.Då får man hitta på något kul inomhus vilket jag inte alls har svårt för.  På förmiddagen hade jag ett trevligt telefonsamtal från min före detta arbetsplats.Vi har varit ett gäng som tippat en vecka var och nu börjar vi vara utspridda så det börjar vara svårt att veta vems tur det är så därför så ska vinstkassan delas ut och den är inte stor då vi inte har haft särskilt flyt de senaste året.Tidigare ett år vann vi tiotusen kronor vilket naturligtvis var jättekul.Nu blir det till att spela på egen hand och hoppas att turen vänder för oss alla som spelar vidare.
Ha nu en fortsatt bra eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar