onsdag 14 november 2012




Ny blomma och kruka
Visst är den vacker min nya krukväxt som jag inhandlade senast det är en Calathea  och heter Rhythm of nature och den kommer från syd Amerika nu kommer det an på mig att den ska trivas jag får väl göra så gott jag kan då hoppas jag att det ska räcka.
Den blommiga krukan har jag inhandlat under sommaren då det är blommor på den och i detta fall Rosor så faller jag direkt, i den har jag en Fläckbegonia som brukar blomma med rosa blommor och bladen de är så dekorativa med sina fläckar
.I dag har vi en mulen dag och det har kommit underkylt regn så det är rejält halt jag har slängt ut lite salt för att minska risken för fall då det sluttar en aning just vid infarten till vår groventre.Det skulle vara trist om någon skulle falla av sig något ben eller arm utanför vår dörr.Jag  var med om att falla  baklänges för ca femton år sedan vid vårt torp och det gick så otroligt fort när jag ramlade att jag ej hann ta för mig jag gjorde allt för att rädda mitt huvud.Ändå så slog jag mig så ordentligt att jag fick en hjärnskakning och hade huvudvärk i tre veckor efteråt Jag tänkte på min svärmor som ramlade baklänges  bakom bilen  som hon skulle åka med och slog sig så illa att hon dog dagen därpå nu blev hon troligen sjuk men det gick inte att kolla då hon var ordentligt skadad.Nej det är bara att försöka att hålla sig på benen.
Ha en trevlig eftermiddag alla som tittar in på min sida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar