fredag 2 november 2012

I dag så satte jag ut  i riset de fina tråd Domherrar som min mans faster en gång tillverkat.Nog kan man väl säga att det blir  fint med lite färg i det gröna riset, jag hoppas förstås att vi får besök av riktiga fåglar med tiden, men de brukar bara hälsa på ibland och då blir man ju desto gladare över besöket.
Vi har även satt ut fågelbur och den hängande struten som innehåller frön för jag har sett att under tiden som snön låg kvar så var de och pickade i sig det som de hittade i form av mat på den upptinade gräsmattan under träden.Om nu vintern slår till på allvar så känns det bra att de har mat dessa  små vänner för det ingen tvekan om att det är en kul hobby att se till dem och även sitta och titta på dem under vintern.
Jag har även köpt mig en vacker kula som prydnad i vårt fönster i dag när vi helghandlade den kunde jag absolut inte motstå,jag kände på en gång att den skulle passa så bra på den plats som jag ämnade hänga den på och det blev också bra.Nu väntar en kopp te och en smörgås så med detta får jag önska er en trevlig fortsättning på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar