fredag 16 november 2012


Mossigt inslag
får det bli i dag då det åter är Fredag.Kudden av mossa har jag hittat förslag på i en tidning.Den var  dessutom lätt att göra bara använda hönsnät,mossa och snöre jag har satt den på vår dörr där ska den få sitta tills dess att jag sätter dit någonting annat närmare advent. Det finns ju så mycket ute i vår natur att ta vara på så det är bara fantasin som sätter gränser och man har då saker som kanske inte finns hos alla andra.Stenen med välkomsthälsningen har  vår dotter målat och den brukar jag ta in under vintern då den mest är i vägen när snön kommer och den mår också bättre av det.Jag har här  lagt den i fatet som jag gjutit av cement och piffat till arrangemanget med lite mossa.
Nu har vi haft ganska härligt väder ett par dagar i dag har faktiskt solen varit framme.I går när jag var ut på min sedvanliga promenad så blev jag ute rejält länge då jag hade turen att träffa på två trevliga herrar från byn som jag länge stod och pratade med vi hann gå igenom många  olika samtalsämnen.
Ha nu en fortsatt bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar