tisdag 20 november 2012


 Novemberkaktus
Jag är så glad över min vita Kaktus som nu blommar för fullt och att den just är vit jag har inte sett att det finns så värst många med den kulörten utan de är mest i andra färger.Förra gången den blommade så var det bara tre blommor nu är det betydligt flera.Det är så kul att det finns växter som blommar i mörka November och sprider lite lycka, snart blir det att köpa någon vit hyacint då de har den minst starka doften.För man vill ju gärna ha den doften i huset även om man inte tål starka dofter så bra,då är ju den graciösa Amaryllisen  egentligen en bra blomma att ta till.Jag har flera stycken som jag har sparat men jag brukar inte ha någon tur med dem. det slutar ofta med att jag slänger dem på komposten.
Nu hoppas jag att det börjar snöa snart det får gärna komma några centimeter på en gång så man får lite knarr under skorna, men tyvärr så verkar vi få vänta på den vita varan.I vart fall så verkar det ljusna vid horisonten så vi kanske får sol i dag och då blir man ju  glad även över det, för den vill man ju gärna ska lysa över oss.
Ha en fin Tisdag


3 kommentarer:

  1. Hej där, så fin den vita kaktusen är. Ska se om jag hittar något vitt som lyser upp i mörkret. Tur att det är Advent snart, det känns alltid roligt då/Carin

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker som det känns att vi behöver få in lite Julmys för nu är det verkligen en mörk årstid.

    SvaraRadera
  3. Maggan, kunde inte låta bli, köpte en vit fin kaktus. Vardagslycka/carin

    SvaraRadera