måndag 18 mars 2013




Våren smyger sig in
I form av Tomatplantor som har kommit så pass långt att jag har skolat om dem och som nu får  stå i fönstret på tillväxt.De kommer helt säkert att bli gängliga men jag gjorde precis likadant förra våren och det gick bra.
Förra sommaren så  mognade Tomaterna  sent på grund av den dåliga sommar som vi hade då.De Tomater som vi inte plockade och åt upp på en gång  och som behövde mera tid dem la jag i en glasskål i fönstret för att mogna vidare,man glömmer inte bort vilken härlig smak som de hade.Nog är det värt priset av omvårdnad att få gå in i växthuset och plocka in solmogna Tomater på sommaren .Vi odlade även Gurka där och av dem fick vi ganska så många så jag till och med gav bort ett antal.
Som Ni ser så dröjer det ett tag till innan man kan sätta in i växthuset plantorna för att växa vidare,men den som väntar på något gott osv..Det ska bli så härligt när den tiden kommer och man får börja med vårsysslor i trädgården.
I dag har vi haft sol och maken och jag har varit ut på en skogspromenad och sedan blev det att sitta utanför vår trapp i varsin solstol och fånga solens strålar,en granne kom förbi och pratade bort en stund innan hon gick ut på sin promenad.
Jag får önska alla en fortsatt härlig dag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar