söndag 3 mars 2013




Söndagsbilder
Då hade vi fått det bakslag som vi har väntat på för på lördags eftermiddag och kväll så ven vinden utanför husknuten och det var riktigt ordentlig snöstorm.Då var det härligt att krypa ihop  inomhus, så nu ligger vår vita vintervärld för våra fötter åter igen och allt blir så otroligt rent och fint, tills dess att plusgraderna kommer tillbaka och gumman tö åter gör entré.Nu är det ju så härligt i alla fall att bara sätta sig ner och ta vara på solstrålarna för de värmer så gott det gjorde jag i dag efter min man och jag varit ut på promenad.I morse så blev det en tidig morgon för vi skulle skjutsa dottern till flyget så vi kunde inte vara med på Vasaloppsstarten men det lär vi få repris på om och om igen.Det har varit kul att ha dottern hemma ett par dagar hon har  till och med plockat fram fiolen och spelat på den en trudilutt då blir man som mamma nostalgisk.Hon har nu fått information att hon kan fortsätta och arbeta som resesäljare för det blir inte att arbeta på Wallmans salonger något som hon inte direkt sörjer över för hon trivs ju så bra där hon är.
Denna vackra blombukett fick maken när han arbetade sista dagen, han blev hyllad ordentligt med både presentkort och blommor, men även bjuden på en hockeymatch han som aldrig varit på hockey förut så det blir en ny upplevelse nu kanske han hittar ett nytt intresse vem vet.
Detta kort fick han även för han har minsann talat om för sina arbetskamrater att nu ska han njuta av livet och det tror jag att han kommer att göra för det har han sett att jag gör .Det blir nog mycket vistelse i skog och mark han har ju en hel del skogsarbete att ta igen och jag kommer troligen att följa med honom dit då även jag gillar vistelsen där.
Ha nu en riktigt härlig dag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar