onsdag 13 mars 2013



Lite Vår trots allt
I morse så var det 27 minusgrader och då plötsligt så känns det som att våren har stannat upp.I dag på förmiddagen var jag in till blomsterbutiken och köpte mig som tröst en liten Iris som jag tyckte var så vacker nästan som en Lilja.Jag har varit och fått hjälp med min vänstra axel där ledkapseln har flyttat på sig vilket gjorde rejält ont men nu känns allt bra mycket bättre igen.

I närbild så ser den ut så här den heter Iris reticulata Harmony och den kommer jag att plantera ut när snön har smält bort då kanske jag får se den ett annat år om jag har tur.
Nu har jag plockat fram solstolen så här sitter jag sedan jag gjort min dagliga promenad.I dag så blev det en promenad från vårt Torp.Solen den värmer så härligt även om det är minusgrader men här sitter jag skyddad från vassa vindar och lyssnar på tjattret från vår Tall på gården för där är fåglarna i gång.I går hade jag turen att bli bortbjuden på lunch vilket inte är illa sedan gjorde vi en promenad innan vi landade här framför bron  i var sin solstol i solen innan vi gick in till mig på en fika.Så man kan nog säga ändå att livet är allt bra härligt när man får ha det så här bra.I kväll ska jag åter träffa mina junta kompisar vilket ska bli trevligt
Hoppas att er eftermiddag blir bra





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar