lördag 30 mars 2013





Ett säkert kort i trädgården
Det är bland annat brokbladig Kirskål och även Rosenplister sedan man har planterat dem så behöver man inte vara orolig över att det inte ska komma några växter för dessa de är spiksäkra kort.Kirskålen hämtade jag på en trädgårdsdag med vår förening och jag kunde knappt se vad som var i krukan, men blev så glad när jag såg vad det var för jag hade varit ute efter just en sådan.Visst klassas det som ogräs men hos mig är den välkommen den växer gärna ut sig men är lätt att ta bort åtminstone i mina rabatter.Jag brukar bara slita bort det som jag inte vill ha kvar.Rosenplister de fröar ju av sig så de är ingen hejd på det men även den tycker jag om.
Brokbladig Lungört så otroligt vacker denna blommar vitt och Daggkåpa även de kommer till min glädje varje år.Daggkåpan den fröar av sig ganska så ordentligt och blir otroligt stor men på rätt plats så är den jättefin.
Praktbetonica även den förgyller min tillvaro varje sommar och när den har blommat klart så står den där med sina vackra blad och är fin ändå.Nu blir det inte länge förrän jag kan visa några vårblommor för bakom snödrivorna närmast husväggen sticker Krokusar upp och även Snödropparna är på gång sådant gör mig så glad.Vi har ett underbart påskväder med en klarblå himmel och en sol som strålar emot oss och gör oss bruna i hyn.I går hade vi en lugn dag vid vårt torp kanske blir det så även i dag om det nu inte blir något annat kul vi får väl se vad denna dag innehåller.Man kan ju tänka som följer;
Gårdagen är historia
Morgondagen blir en överraskning
Dagen i dag är en gåva
Med det önskar jag Er alla en bra dag


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar