måndag 1 april 2013




Sakta men säkert
Så börjar det så smått komma upp i trädgården de första tecknen på att vi har lite grann Vår.Bakom snödrivorna nära stenfoten där solen står på så blir det ju varmt så kommer de upp som svampar ur jorden dessa små underbara Krokusar.De är så härligt när man ser detta på våren för det ger en hopp inför framtiden ändå.
Även den Taklök som jag har planterat vid vår entre har kommit fram och den är ju grön på direkten och fortsätter att växa som om ingenting har hänt liksom så tacksam är den.Ja nu börjar det hända små saker ute i trädgården och det mesta är av positiv karaktär.Nu behöver vi få varmt både dag som natt men jag tror att vi får vänta ett litet tag till.I vårt växthus var det 20 plusgrader häromdagen och jag var tvungen att sätta mig ner på en stol och bara känna in den härliga värmen man tinar upp ända in i själen känns det som.
Vi har börjat städa bort lite grann ute för våra fåglar har ju skräpat ner en hel del för vi matar ju dem med fröer och då kommer en hel del ner på marken och då är det bäst att ta bort det medan snön ligger kvar.
Vi har även vacker Vårvinter fortfarande så här såg det ut en dag under Påsken när jag tog med mig kameran under en promenad efter skoterspåret .Även när det blir sommar och Björkarna slår ut så kommer här att vara mycket vackert.
Vi har ju haft en helt fantastisk Påsk, vädret har visat sig från den allra bästa sidan och vi har varit vid vårt torp varje dag och vi har haft glädjen att ha en och annan som stannat till och pratat bort en stund.
I dag får man vara på sin vakt då det är första April man kan ju bli lurad med besked.
Hur som helst så ska Ni ha en bra dag i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar