söndag 28 april 2013




En skön Söndag
I dag så har vi en kall morgon men med solens härliga energi så blir det nog en fin dag tror jag.I går så var det en dag med mycket trädgårds fix då kom utemöblerna fram  bland annat och blev uppstädade.Vår  parasoll kom även den på plats den som vi hade turen att hitta för några år sedan på vårt torp, den har nog varit på något café någonstans för den är i plast och av storlek större blir dessutom sval på sommaren.Nu behövs den än mer när vi sågat ner Pilen som gav oss lite skugga på aftonsidan.Så nu kan vi sitta ute och mysa när vi ska fika eller bara vara en stund för att njuta av årstiden det måste man ju också ta sig tid att göra.I går kom det även en rejäl hagelskur och på bordet så ligger det kvar resterna av den.
 I en av rabatterna så växer denna söta Påsklilja nu är de i miniformat.Jag fick dem  i en kruka för några år sedan och jag satte dem i rabatten med förhoppningen att de skulle visa sig en vacker dag och i år så gör dem det fastän de var ju förstås högre när de stod i kruka.Nästa gula blommor som står i tur att blomma blir min Vårkrage som är på gång det är så kul att det är en del blommor som kommer lite tidigare medan andra tid på sig.
Utanför köksfönstret så kan man se att vår gräsmatta håller på att ha lite gröna nyanser.Vi räfsade förra hösten ordentligt så vi behöver inte hålla på med det så värst mycket i år bara ta ihop under Tallen som skräpar ner förstås med barr och kottar. även ta ihop lövhögar som jag plockat bort från rabatterna och konstaterar att under löven så har växterna haft det bra och även maskarna för dem finns det gott om.
Ja nu finns det mycket att göra men i dag så blir det att åka i väg till vårt torp sätta sig ner i en solstol fika i vår glasveranda och bara ta vara på denna dag.
Hoppas att även Er dag blir lika bra som jag tror att min blir.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar