onsdag 17 april 2013




Har gjort Vår i köket
Därför har jag torkat våra köksfönster  i dag och satt upp sommargardinerna och i samband med det så fick även den sydda bonaden sättas upp på väggen.Bonaden har jag en gång i tiden sytt och den får för det mesta varje sommar sitta på samma vägg  i köket nedanför klockan.Den ger en härlig känsla av sommar med sin fina text och motiv.
Även parad handduken har jag sytt jag ritade upp mönstret (som jag hittade i en tidning) på ett vanligt lakanstyg.Sedan klippte jag tyget som jag ville det skulle se ut och den har nu varit med i säkert 30 år en billig parad handduk är det.Det är också roligt att ha gjort någonting själv.
 Nedanför köksfönstret där händer det saker för nu har krokusarna börjat blomma här har en slagit ut och flera är på gång.Man står på huk över rabatterna för att se vårens framfart,oj så roligt det är dessutom så har det börjat bli varmare ute och man kan ta av sig det översta lagret av kläder.Jag längtar tills dess man kan göra en promenad och bara ha på sig tunna byxor  och en kortärmad jumper men nu är det inte så värst länge förrän det blir så..
I dag har det regnat på förmiddagen en stund och i morgon så skulle det visst bli mera regn och det välkomnar vi för det behövs för att vintern ska ge upp och dra sig tillbaka.
Ha en bra eftermiddag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar