måndag 8 april 2013






Blommor i köksfönstret
Kornettblomman den har förstått att nu är det vår på gång för den som Ni ser har börjat blomma igen efter vintervilan jag brukar ha dem lite på sidan under vintern där de får stå i fred och bara vattna dem en gång i veckan ungefär.Nu får de gödsel en gång i veckan och de svara mig med att blomma så här fint.
Även santa Paulan har börjat förstå att den ska vakna upp och visa sina söta blommor för mig jag har flera stycken som har på gång knoppar som jag ska ställa i köksfönstret.Där ska de stå tills dess att hösten kommer på nytt men den vill man inte alls tänka på i nuläget.
I dag så har vi åter haft en jättefin vårdag med sol från en klarblå himmel jag och min granne har varit ut på en timmes promenad efter skoterspår.Sedan gick vi hem till mig och satte oss i solen  vi intog även  fika  ute i dag  då det var så härligt.I dag så är det en speciell dag då vår dotter fyller 26 år tänk vad tiden går fort fram och man minns ju mycket tydligt denna dag förstås det var lika fint väder då som det är i dag men det var även mycket mera snö den vintern.
I dag bor hon i huvudstaden har nyss flyttat till nytt hus har fått fast arbete som resesäljare och står på egna ben vilket naturligtvis känns bra.
Ha en fortsatt fin eftermiddag


 
 

2 kommentarer:

  1. Hej. Ja inte har då mina Santa Paulor (stavas det så?) fattat att det är vår. Men å andra sidan så har nog inte våren överhuvudtaget fattat att det är dax att börja smälta bort all snö nu. Så mina blommor kommer nog oxå att snart blomma hoppas jag. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Nej våren den låter vänta på sig men så småningom så kommer den nog och då blir det nog med besked för så brukar det bli när värmen låter vänta på sig.

    SvaraRadera