söndag 14 april 2013




Söndagsbilder
Min ena pelargon har börjat blomma och det vill jag inte att de ska göra utan i stället lägga energi på att växa till sig så därför så klippte jag bort blomman och satte den i vatten.Nu kan jag titta på den och njuta av fägringen, bredvid den så står en ormbunke som också ville vara med på bild.
Ute på bron har jag ställt ut en del växter som jag ska snart sätta i kruka där står bland annat min Murgröneviol från Australien som jag tog in för vintern nu har den till och med fått knoppar.I dag har vi redan på morgonen flera plusgrader och solen lyser det kommer att bli en alla tiders fin dag.Jag mötte även flera flugor som surrade när jag var ut på morgonen jag fick en riktigt härlig sommarkänsla i kroppen fastän det ligger snö kvar.
Den här fina fågelholken kommer vi att sätta upp vid vårt torp och vi har faktiskt två stycken.Vi har fått dem av en man som snickrade ihop vår utedass på torpet som vi köpte förra sommaren.Det var som en
" handelsgotta" tror jag att det heter han är från en by som heter Storbränna och heter Öhlund.Han är en hejare på att göra fina saker i trä som man kan köpa av honom.Nu blir det inte så värst länge till förrän hyresgäster kommer att befolka holkarna hoppas vi.
I dag blir det en dag vid torpet man måste ju ta vara på den härliga tiden som vi har.
Ha en bra dag alla som tittar in på min sida




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar