måndag 22 april 2013





Nedräkningen har börjat
I helgen så satte vi upp en ny vimpel på vårt sommarhus och blåsten gjorde att man hörde och såg hur den fladdrade i vinden.  På vårt gamla sommarhus så passar det så bra också att det sitter en vimpel som välkomnar oss när vi kommer dit. Just nu så är det för oss även en markering att sommaren är i antågande och i och med det så har vi börjat nedräkningen mot härliga tider.
Nu är även våra fågelholkar på plats få se om det nu kommer några hyresgäster det har åtminstone börjat att höras i omgivningarna att sommarfåglarna har börjat anlända, för jag känner igen en och annans läte.Jag har däremot inte sett så många en del har sett Sädesärlan men jag har inte fått syn på den ännu och den är för mig en personlig favorit,Storspoven är även den härlig att höra då vet man att vi snart har sommar.

I går så fladdrade flera olika Fjärilar förbi mig och jag hade kameran i fickan men de är ju så svåra att fånga på bild då de är lite oroliga av sig ser ut som om de är stressade.Jag kunde även se hur flera stycken åt gången hade någon sorts svärmeri  även de har ju vårkänslor.Denna lyckades jag ändå få fast på bild Sorgmantel tror jag att den heter en rätt så stor Fjäril jag såg även Nässelfjärilar.Nu väntar jag på den fina  Citronfjärilen som egentligen inte ska finnas här men som fanns förra året.
Och när vi kom hem från vår sommaridyll så hade Krokusarna slagit ut ordentligt och när jag tittade närmare så var det årets första Humla som sög i sig blommornas nektar för fullt Ni kan se den om Ni tittar närmare på bilden. Nu är det roliga överraskningar hela tiden mest varje dag i naturen och i trädgården.
Ha en riktigt bra Måndag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar