söndag 21 april 2013




En härlig Vårsöndag
När vi senast var och helghandlade så blev jag frestad att köpa denna Hortensia medge att det inte kan ha varit svårt att fatta tycke för denna skönhet.Jag har i tanken att sätta den ute i någon rabatt den ska ju inte stå i direkt solljus så jag får väl försöka hitta ett lämpligt ställe åt den.Jag har aldrig tidigare köpt mig någon Hortensia förut men de är ju så fina så nu hoppas jag att jag ska ha turen att få den till att trivas.
I höstas så klippte jag ner denna Blomsterlönn då den hade vuxit sig rejält hög och var ganska så ranglig jag vill gärna att mina blommor inte ska bli allt för höga så nu har den blivit helt i min smak.Den har nu flera blomknoppar så det ser lovande ut att jag nu ska få ha mycket glädje av den framöver.Lite stolt är jag över att jag har drivit upp den själv i från frö till att nu ha en sådan fin planta.
I höstas så inköpte jag en påse med Snödroppar som jag nu har väntat på men jag är lite besviken över att de inte blev riktigt som jag hade tänkt mig, för de är lite ynkliga till sin karaktär där de står.Jag får nog vara glad åt att de ändå har kommit upp.I min tanke finns att jag nog ska sätta dem någon annanstans sedan när blomningen är över eller så får jag ta och gödsla dem lite extra så kanske de kommer upp lite frodigare till en annan vår.Vi får väl se hur det blir med det.
I går hade vi en fin dag även om det var vårvindar friska men vi satt i skydd från alla vindar vid vårt torp i solen så vi hade det bra.Vi kokade vårt eftermiddags kaffe inne i torpet och fikade i vår glasveranda så oss gick det ingen nöd på.Vi får se vad det blir för väder i dag det verkar vara ömsom sol och ömsom mulet.
Ha det som allra bäst i vårsolen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar