fredag 5 april 2013




Blommig Fredag - Solen
Solen är ju temat för i dag och här kan man tydligt se att vi har haft fint väder med mycket sol den senaste tiden.Vid vår groventre så har det hänt mycket eftersom solen ligger på här ganska så många timmar på dagen.Varje Vår så är det lika härligt då denna rabatt kommer fram i dagsljuset jag har inte kunnat hålla mig även om jag har en ond axel fortfarande så har jag haft fram sop och räfsa för att städa bort lite grann.Jag kan glatt  erkänna att man har rejält med trädgårdsabstinens vid det här laget. 
Förra sommaren när jag låg under vår Pil på torpet så kunde jag inte annat än fånga himlen med min kamera.Här är det en härligt fin sommardag när man bara får vara och njuta av denna härliga tid.Under Pilen så brukar vi tillbringa många timmar på sommaren där vi intar fika och lyssnar på Sommar när vädret är bra.
Här kan man se tydligt solens gästfrihet när den skiner över den  härligt gröna gräsmattan när man tittar på bilden så får man ännu mera längtan till sommartider.Nu dröjer det ju inte så värst länge till innan vi är där om solen är lika frikostig som den varit den senaste tiden så kommer det att gå med rekordfart.
Även i dag så lyser den från en blå himmel och vi kommer att  ta med oss ryggsäck med fika och bege oss ut i naturen.
Ha en bra dag

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar