fredag 22 mars 2013






Olika planteringar i kruka
Förra sommaren så hade jag vita blommor i den blåa krukan och det kommer jag att fortsätta med då det blev en lyckad komposition.Här har jag satt ihop Mattram,vit Malört och en reva av Söder havsljus som jag tror att den heter.Den är bara grön och vit i bladen och blommar inte men det är så fint när den hänger ner över kanten på krukan.Det gäller att ha fantasi när man ska plantera i hop olika växter och jag brukar ofta plantera olika fleråriga växter.
Här har min väninna gjort lite olika planteringar där hon har använt både fleråriga och ettåriga växter men det blir fint att även göra på det sättet.
Tusensköna har jag här använt i en brun kruka som jag har ställt på en stubbe under vår Pil den är ju så glad i att blomma och blir så fin även i kruka där den får visa upp sig på egen hand.
I denna kruka hade jag planterat sommaren 2010 en Mynta och Penningblad det brukar jag ofta ha tillsammans i åtminstone någon kruka då det är en så härlig doft när man tar i bladen på Myntan.Dessutom så är det så fina färger tillsammans.
I dag har vi haft  ömsom sol och ömsom mulet som det ska vara på våren men just nu när jag skriver här på min blogg så har himlen blivit blå och solen lyser in genom mitt fönster.Det har även varit   nollgradigt så det har börjat töa så smått en ganska så härlig dag med andra ord.
Ha en bra fortsättning på dagen




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar