torsdag 21 mars 2013




Olika Påskdekorationer
Nu till veckan så har vi ju påskveckan och för att få ha högtiden en lite längre stund än några dagar så har jag pyntat vårt hem redan i veckan.Bilden på tavlan har jag målat i akvarell för några år sedan  och nu passar det bra att ta fram den för annars så ligger den mest i ett skåp och väntar på att få visa upp sig.Den vita tuppen köpte jag på en loppis för 20 kronor  för ganska så många år sedan.Duken som jag alltid lägger upp på byrån har en faster till min man gjort en välsydd duk med motiv som passar så bra till Påsk.
I går var vi upptagna hela dagen sedan vi uträttat våra ärenden i stan så var  till Arkens restaurang i Skellefteå och åt lunch .Efter  lunchen  så avslutade vi dagen med att besöka våra vänner i Kåge där vi blev bjudna på gott fika och även middag.Ingrid hade även gjort påskfint och pyntat med bland annat dessa ting i glaskupan i bakgrunden har hon ett jättefint målat strutsägg det ser ut som det är av porslin.
Den fina godishönan den hade jag turen att hitta bland en del nerpackade saker då vi röjde på vårt torp för några år sedan, gissa om jag blev glad när jag fick se att den var komplett.Ett par vita ljusstakar med gula ljus och manschetter  så enkelt kan man pynta inför påsken.Jag pyntar väldigt mycket mera till julen så till påsk  så går det ganska så fort att göra fint då det inte är så mycket saker som ska fram allt  ryms i en liten papplåda.
I går var det ju vårdagjämningen så nu går det med stormsteg framåt jag har sett att det har börjat så smått tina vid vår groventre och där har jag mina Snödroppar som jag väntar på med tillförsikt.I dag har vi haft lite Aprilväder det blev en promenad men jag satt ute bara en kort stund för det började snöa mitt i alltihop.
Ha en fortsatt bra eftermiddag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar