fredag 1 mars 2013





Första vårmånaden har börjat
och ute i trädgården så ligger snön som ett skyddande lager i våra rabatter vi skriver första Mars och våren har i och med det inletts även om det dröjer men längtan blir bara större och större innan vi får det så här ute  i rabatterna.
Så här ser det ju ut i den största av våra rabatter och mycket av det som finns här brukar för det mesta komma tillbaka år från år.Rosorna,Liljorna,olika Funcior  Malört osv.Under hösten så planterade jag om lite i denna rabatt då jag satte ihop olika Malört så det skulle bli ett silvrigt inslag på ett ställe så man får vila blicken på något lugnande.
Här har jag fotat samma rabatt från en annan vinkel och då kommer Rosenkrage fram som står lite längre bak en blomma som gör en glad nästan hela sommaren och som jag har själv satt som frö.
Nu har vi ju haft ett ganska så milt väder under en period så det snölager som vi har haft har i och med det sjunkit i hop.Med tanke på att solen har visat sig så har det även rasat snö från taken och gjort bort det som egentligen ska komma längre fram ungefär i April.
I går när jag var ute på min vanliga promenad så träffade jag på ett antal älgspår de hade promenerat efter det skoter spår som jag brukar promenera och de hade varit där ganska så nyligen för de fanns där inte dagen före då jag även gick där.Jag tänkte att det var ju synd att jag inte hade kameran med mig nu när jag kanske skulle få möta skogens konung, men de dök aldrig upp och det kanske var tur för jag vet inte hur jag hade reagerat då det hade nog blivit en ganska så suddig bild.
Nu har maken gjort sin sista arbetsdag så nu får vi all tid tillsammans vilket ska bli så härligt vår förhoppning är ju förstås att vi får vara någorlunda friska och ha det bra nu när vi båda är statligt anställda.
Ha en fortsatt bra dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar