tisdag 5 mars 2013




                                                       


Lite smått och gott

Pappersbonaden som jag oftast brukar sätta upp ovanför vår kökssoffa efter det jag dansat ut Julen ger mig varma känslor.Kanske det beror på att den har suttit på väggen ovanför köksbordet hemma hos mina föräldrar.Det kanske även beror på att jag tycker att den påminner mig om vårens ankomst när dagarna blir längre och varmare och snön börjar så smått smälta bort.Ja man kan få fram många minnen när man tittar på dessa gamla pappersbonader.De har  också oftast vackra motiv som man blir glad av.
Här har jag satt ner hjärtan på rad i den fina frukostkoppen  det blev en liten söt komposition, det är ju en blomma som inte heller behöver så värst mycket omvårdnad .Pippin som sitter som prydnad är egentligen ett bokmärke i trä som jag köpte på en mässa förra året, jag har lindat plast runt delen som sitter i jorden då kan man använda den ett bra tag och förstörs ej.Det är en Blåmes och jag kunde inte motstå den och tänkte direkt  på vart jag skulle ha den.
Himlen var så här vacker häromdagen så jag kunde inte annat än fånga den på bild.I dag har det varit en mulen dag då vi har fått lite  snö och det har bara varit fyra minusgrader och man kunde skymta solen bakom molnen en stund.Jag har varit ut på promenad med min granne det var nu flera veckor sedan vi var ut och promenerade tillsammans vi gick även hem till henne och fikade efteråt och pratade bort en stund.
Ha en fortsatt bra dag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar