torsdag 28 mars 2013




Lite fjädrar och Tuppar
Det passar väl bra en dag som den här vi har ju Skärtorsdag och i år så har jag pyntat med några vita fjädrar som omväxling  och i korgen så ligger ägg som det ska vara en påsk.Dessa ägg är något hårda i sin konsistens för jag har gjutit dem i cement och målat dem vita men de ser ut nästan som riktiga. Vi har nyligen haft besök av söta påsk kärringar som vi har bjudit på godis det är ju alltid gulligt när de ringer på och kommer med en påskhälsning.
I fönstret så har jag i vanlig ordning ställt min magnifika tupp som jag för flera år sedan beställde i en katalog och den är så grann med sina vackra färger.
Så här har min väninna pyntat hon har här gjort en blomsterdekoration med fjädrar och i bakgrunden så står den fina tuppen.I dag när vi var och helghandlade så frestade butiken med vackra blomsterarrangemang men jag inhandlade inga blommor den här gången.Jag ska köpa när det börjar komma blomster som man kan plantera ute men då måste det börja vara lite varmare temperaturer först.I vårt växthus där är det 15 plusgrader och när man går in där så får man en föraning vilka härliga tider vi går till mötes.
I går så var vi till vår Centrumhörna som hade påskfika och där blev vi en stund och innan vi gick hem så handlade vi hembakt ljus ugnsbröd och limpa allt är förstås väldigt gott.I dag har vi varit efter lunch till vårt torp på nytt och suttit i solen vi fick även flera besök där det är alltid kul när det stannar folk när de har vägarna förbi.
Jag hoppas alla får en riktigt bra Skärtorsdag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar