lördag 4 maj 2013




Trädgårdsfix och söta blommor
Nu är min förhoppning att vintern har sagt farväl för jag vet att det stundar dagar till veckan med värme och i och med detta så kommer inspirationen ,så i dag har maken och jag varit i trädgården och arbetat.Denna rabatt som jag gjorde förra våren har jag förändrat lite grann med att flytta fram skifferstenen.
Den behövde jag hjälp med för den är så tung  allt för att Humlen som växer där ska få lite mer yta att bo på dessutom så tänker jag plantera lite mera passande växter och ställa en korg med växter på stubben.Egentligen så är det med ganska enkla medel som vi har förändrat och det har endast kostat oss arbete och motion det får man inpå.
Denna rabatt har jag även förändrat förra sommaren så gjorde jag en provisorisk rabatt med stenar runt om men vi hade denna kant i våra ägor så då passade den så fint att använda.Här har jag satt en liten Murklocka som vi fick för ett tag sedan och som jag har försökt att bevara så den inte skulle ge upp nu hoppas jag att den ska trivas.Jag har även satt dit en Murgröna som jag fick av min granne förra sommaren och som jag har haft inne i vinter.Även min Murgröneviol har jag satt hit den som jag har haft inomhus i vinter då den inte klarar våra vintrar.Den kommer jag troligen att dela på då jag vill ha den i någon kruka så man kan njuta av den lite extra.
Några av mina Scillor har börjat blomma och i bakkant så blommar flera krokusar.Det är en helt fantastisk tid vi lever i just nu för man blir glad varje dag över att mycket i trädgården har överlevt och medan man är ute och arbetar så blir man bjuden på gratis konsert av Bofinkens glada toner och har man tur så kan även Koltrasten vara med på ett hörn.
Ha en riktigt bra eftermiddag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar