söndag 19 maj 2013



En försmak av sommaren
Det kan man lugnt säga då temperaturen är 15 varma grader redan tidigt på morgonen och naturen har börjat ta på sig den somriga gröna klädseln.Den gröna färgen är som bäst just nu då den är så ljusgrön  och skir i helgen så har det hänt mycket i vår natur då vi har haft härliga sommartemperaturer och det verkar hålla i sig några dagar till och det tar vi så gärna emot.
Den söta vita Fänriken har här slagit ut och den är så tacksam då den blommar mest hela sommaren dess blad ser nästan ut som morotsblast.Jag har även den i den rosa färgen även den är fin men vitt gör sig så bra i rabatterna.
 
I en av rabatterna hos min väninna så blommar det så här fint.
Denna klocka som nog har suttit på någon ko och talat om för ägaren vart den har befunnit sig den har jag köpt på loppis för några tior.Den var inte så fin när jag köpte den men med lite svart färg och en blomma så kan man sätta ut den som prydnad.
I går så var jag ut i trädgården på förmiddagen för att efter lunch vara på vårt torp där jag intog ryggläge i en solstol och bara var.Det var en så otroligt härlig temp alldeles lagom och när man lägger sig under vår stora Pil som växer där så mår man ganska så bra.Nu intas ju måltider och fika ute förstås inget smakar så bra som just det.Det blir likadant i dag då vädret är helt underbart.
Ha en riktigt härlig Söndag i sommarsolen för det ska jag ha.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar