måndag 20 maj 2013




En dag med mycket trädgårdsarbete
I dag har vi äntligen kommit oss för att ta itu med vårt jordgubbsland och efter detta så kan man kalla det för just det.Nu har jag satt bra mycket mera plantor och alla har jag hittat där de suttit tidigare för de revar ju av sig en hel del.Jordgubbarna vi har är jättegoda så just därför så är det bra att ha fördubblat det hela nu kommer det nog att bli först nästa sommar som vi kommer att få ha glädje av dem men jobbet är i alla fall gjort.I den gula lådan ska jag sätta sallad och ärtskidor och det är även Jordgubbsplantor i de runda behållarna det är avklippta rör som egentligen är av en vägtrumma i plast.
Den gula Vårkragen blommar så här fint den lyser av sig med sina gula kragar och är som alltid lika välkommen även den.I dag har jag inte bara hållit på med landet utan även flyttat runt en del andra plantor eller rättare sagt delat på en del som jag gillar och placerat på ställen där jag tycker att de blir bra.
Ett fat i zink har jag nyligen varit och inhandlat nu sitter det i min snäckampel under äppelträdet  som fågelbad.Om det kommer dit några fåglar vet jag inte men fint är det.
Nu känns det i kroppen att man varit i gång hela dagen men det ger mig så otroligt mycket energi både för kroppen och för själen jag kallar det för friskvård för det är precis vad det är.
Ha en fortsatt bra Måndag.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar