söndag 5 maj 2013





En något annorlunda Söndag
I dag har jag varit med om att avveckla Källdal bönhus det är i dag ingen som anordnar gudstjänster i huset då människor som förr i tiden höll i det inte längre är i livet.Huset ska flyttas och sättas upp på ett annat ställe så det kommer att leva vidare i en annan skepnad vilket förstås känns bra.På början av 50-talet så blev huset ett bönhus innan dess så var det ett vanligt boningshus.
De saker som har funnits i bönhusets förening har vi haft auktion på i dag mycket gick för en billig peng och det ingen ville köpa får följa med huset nu när det är andra som ska ta hand om det.De pengar som finns i kassan efter dagens auktion ska nu gå till välgörande ändamål. I detta bönhus har jag varit som barn på flera missionsauktioner men även varit på en och annan gudstjänst särskilt när jag skulle konfirmera mig då man skulle ha femton påskrifter av en präst då fick man ligga i kan jag säga.
Jag köpte kannan som är på byrån  för 40 kronor jag har minnen med just detta porslin då det fanns en likadan kanna i mitt hem där jag växte upp.Så  glad jag är över kannan som jag nu ska ha som prydnad.
Så här ser den ut i närbild så fin med sina blommor.
Vädret har varit passande för dagens göranden då det har varit växlande molnighet värmen har inte kommit riktigt ännu så det var tur att man hade på sig vinterkängorna och varma kläder  för annars hade det blivit kallt.I ett hus som har stått kallt under vintern så är det nästan kyligare inomhus än utanför så här på våren.
Ha en bra eftermiddag
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar