fredag 17 maj 2013





Blå tongångar
Den brokbladiga Lungörten har nu slagit ut och den behöver inte så mycket sol för att visa upp sig för just denna sitter i den rabatt som bara har sol på kvällen.Sedan så är den även vacker när den blommat färdigt för då visar den upp sina vackra blad just sådana växter står högst upp på min gilla lista.
Blommorna de ser ut så här i närbild de har en klarblå nyans och syns på håll för det är ju nästan inget annat som blommar just i denna rabatt även om en hel del är på gång.Nu har vi fått ett härligt väder med sol och varma dagar och då händer det ju ännu mera saker i trädgården.
I dag på morgonen så har vi intagit frukost för första gången i år och även vår bänk har den klarblåa nyansen och den känner nog många igen vid det här laget för den har jag visat upp flera gånger.I dag fick vi sitta med en jacka  på för tidigt på morgonen så står den i skuggan och där var det 15 varma grader  men det var ändå härligt.
Pärlhyacinterna blommar även dem och de är ju också fina där de står.
I går så hade vi en härlig sommardag med 20 grader i skuggan då satte jag mig i en solstol före eftermiddags fikat och bara latade mig och efter så målade jag nästan klart.I dag så ska maken och jag i väg och hjälpa våra vänner jag med fönstertorkning då frun i huset inte mår så bra och maken ska ta med sig trädgårdstraktorn och fixa till deras sommarhus tomt för att göra fint där.Har man hjälpmedel så ska man naturligtvis ta till dem för räfsa är ju en jobbig syssla.
Ha nu en härlig Fredag alla som tittar in på min sida



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar