onsdag 29 maj 2013





En varm sommardag
Som det är i dag har vi på förmiddagen satt ner alla tomat och gurk plantor i jorden i växthuset de har fått hästgödsel och flaskor med vatten så nu kommer det nog att bli växa av kan jag tänka mig.Det är så härligt när man har gjort jobbet för sedan är det bara att titta till det hela.och följa hur det växer och belöningen man sedan får är en riktigt bra gåva.
I trädgården så har vi även gett gödsel och kompostjord i en del rabatter man ska ju inte göra allt jobb på en gång.
Det lilla trollet har fått flytta ut ännu en gång här ska det nu stå hela sommaren lång jag tycker att det är fint att ha en del prydnadssaker i trädgården bara det är med måtta annars kan det bli för mycket av det goda.
Trolldruvan blommar för fullt med sina små vita bollar sedan kommer den med vita  pärlor för så tycker jag att det ser ut som .Den klarar skugga bra trivs riktigt bra där.
Denna Brunnera köpte jag sist jag var i väg till blomsterbutiken  det finns en hel del med olika toner på bladen men denna tyckte jag var så fin .Jag har ett antal i vår trädgård och de blir bara finare och finare för varje år och de trivs också i skugga.
Nu har vi verkligen högsommarvärme fastän det endast är maj månad ännu nu får vi hoppas att det inte gör bort det hela, innan alla har kommit in i sin semesterperiod.För oss som är daglediga så är det bara att ta för sig av solen nu när det är så varmt så är det härligt att få gå inomhus en stund och svalka sig.I dag blir det en utflykt till vårt kära torp där ska jag inta ryggläge under Pilen.
Ha en riktigt härlig dag även Ni.


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar