söndag 26 maj 2013




En doft av sommar
Sprider sig i trädgården när vår Blodhägg blommar  som den gör just nu.Den har likadan doft som vanlig Hägg men dess blommor är ju som Ni ser rosa och ger en vacker effekt.Nu blommar ju även den vanliga Häggen vi har en dunge av Hägg en bit från vårt hus och i går kväll när maken och jag skulle ut på en promenad i den sköna sommarkvällen vid 20.00 så gick vi genom den och det var som att gå i en parfymfabrik .Den doften skulle man vilja stoppa i en burk och spara för att öppna på locket och sniffa på under den mörka vintern.
I går så plockade jag in en liten bukett Hägg och satte i en korg på bordet i vår glasveranda för att ha till vårt eftermiddags fika, en fin bukett för att  fira att det var mors dag.Tyvärr så står sig dessa buketter en väldigt kort stund så det gäller att njuta av dem ordentligt.
Alldeles intill vårt torp i skogen så blommar Hjortronen just nu jag kan inte minnas att jag någonsin har sett några hjortron under de 24 år som vi har varit ägare till stället men blommorna är fina i varje fall.
Vi har fortfarande ett helt underbart väder i dag är det växlande molnighet och 15 grader varmt nu på morgonen  och i dag blir det gräs klippning för nu börjar det behövas.
Ha en bra dag alla som tittar in på min sida.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar